Direct naar content
Kloosterstraat 3, Nijkerk 03 Oct 20:00 - 21:30

Voorstelling “Je kunt mij gerust een geheim vertellen”

Dankzij de medewerking van Theater Streams Breede Beek en Lions Club Nijkerk wordt er een extra theatervoorstelling over dementie aangeboden aan alle geïnteresseerden: zorgprofessionals, mantelzorgers en naasten van mensen met dementie.

Met “Je kunt me gerust een geheim vertellen” [morgen ben ik het toch weer vergeten] gaat theatermaker Madeleine Matzer op zoek. Op zoek naar antwoorden op de vele vragen die er bestaan rondom het omgaan met dementie. In een persoonlijke, muzikale, troostrijke en grappige voorstelling wordt zowel de kant van een ouder met dementie als die van haar dochter belicht.

Madeleine Matzer liet zich voor “Je kunt me gerust een geheim vertellen” inspireren door haar persoonlijke zoektocht, toen zij leerde omgaan met de ziekte van haar eigen moeder, die aan Alzheimer leed. Tijdens gesprekken met haar moeder, ontdekte Madeleine dat de verbeelding een bijzondere kracht is bij het maken van contact en het bewerkstelligen van wezenlijke communicatie.

Na afloop van de voorstelling vindt een nagesprek plaats.
Dat heeft als thema: Hoe is het om iemand die nog leeft, stukje bij beetje kwijt te raken? Kun je die persoon dan nog terugvinden? En zo ja, waar en hoe? Dit wordt ook uitgebreid belicht in een speciale publicatie die alle bezoekers na de voorstelling gratis ontvangen.

Wanneer: Donderdag 3 oktober van 20.00 tot 21.30 uur (inloop vanaf 19.30 uur)
Kosten: Geen kosten
Waar: Theater Streams Breede Beek, Klooster 3 te Nijkerk
Direct aanmelden: klik hier of bel naar 033-2474830.

Kan ik je helpen?

Alie Hooijer | Consulent Mantelzorg

Vragen over deze activiteit?

"*" geeft vereiste velden aan